Leer bij ons Reanimeren en de AED bedienen

Ons cursusaanbod

Wekelijks worden in ons land ruim 300 mensen buiten het ziekenhuis getroffen door een plotselinge hartstilstand. In ongeveer 80% van de gevallen gebeurt dat thuis en 20% vind plaats op straat, in het openbaar vervoer, op het werk of op het sportveld. Als tijdens een hartstilstand niet direct wordt ingegrepen staat één ding vast: het slachtoffer overlijdt!

Sneller beginnen met de reanimatie (beademen en hartmassage) en het gebruik van een Automatische Externe Defibrilator vergroot de overlevingskansen van het slachtoffer aanzienlijk. Door het verzorgen van Reanimatie- en AED onderwijs hopen wij in onze gemeente Oss een bijdrage te leveren aan het terugdringen van het aantal doden ten gevolge van een hartstilstand.

Wij verzorgen de opleidingen conform het in februari 2007 gereviseerde standaard lesmateriaal van de Nederlandse Reanimatie Raad.
Het verzorgen van cursussen op locatie, bijvoorbeeld bij u thuis of bij de sportclub behoren ook tot de mogelijkheden. Neem daartoe contact met ons op.

Daar wij als stichting zónder winstoogmerk deze cursussen geven, kunnen wij heel laagdrempelig zijn.
Zie hieronder ons cursusaanbod.

Basiscursus Reanimatie met AED

Opleidingsduur Ongeveer 4 tot 5 uur (in 2 avonden)
Examen Ja
Diploma / Certificaat Ja, van de Nederlandse Hartstichting